Katalog SEO

Skuteczna i etyczna promocja stron WWW – dodaj stronę do moderowanego katalogu za darmo!

Wyszukiwarka:

Tuningauto.com.pl Auto tuning (Katalog motoryzacja)

Miniaturka domeny www.tuningauto.com.pl12 lat/a SMS

Otwórz www.tuningauto.com.pl

Miejsca sliskie na drodze występują w każdej porze roku. Bardzo niebezpieczne np. SA pierwsze krople deszczu które zmieszane z kurzem tworza na jezdni bardzo sliska cienka warstwa blota. Dopiero zmycie przez deszcz tej warstewki polepsza warunki jazdy.

W okresie jesiennym sliska jezdnia występuje w miejscach opadania z drzew liści zwłaszcza wilgotnych. Podobne miejsca występują na wiosnę w okresie opadania płaków kwiatów z przydrożnych drzew.

Na sliskiej nawierchni drogi przyczepność opon jest bardzo mala wobec czego gwałtone zmiany szybkości lub kierunku jazdy pwodujaposlizg lub zarzucanie samochodu. Jazda w tych warunkach wymaga wiec szczególnej rozwagi i opanowania ze strony kierowcygdyz jakikolwiek lekkomyślny ruch może spowodowac wypadek pociągajacy za soba ofiary w ludziach.

Jazda w górach

Na drogach gróskich należy unikać wszelkiego ryzyka. Ważne jest to zwłaszcza na niewidocznych zakrętach na które trzeba wjeżdżać powoli scisle po prawej stronie. Nie wolno „ścinać”zakrętów szczególnie niewidocznych. Na dłuższym wzniesieniu należy bieg tak dobierac żeby silnik nigdy nie pracowal pelna moca przez dłuższy czas gdyz grozi to przegrzaniem silnika. Należy wiec pilnie obserwowac wskaźnik temperatury płynu chłodzącego oraz ciśnienie oleju a w razie nadmiernego nagrzania się silnika samóch zatrzymac żeby silnik mógł ostygnąć. Ze stromej góry zjeżdżamy z zachowaniem największej ostrożności ponieważ hamulce mogą się zagrzac predko a wówczasstraca swoja skuteczność. Należy wiec w zasadzie zmniejszac szybkość przyzjezdzaniu przez stosowanie tym niższego biegu im bardziej stromy jest spadek a hamulcem posługiwać się tylko pomocniczo. Zapłonu silnika nie należy wyłączać gdyz nie spalajaca się mieszanka będzie zmywala warstewke oleju z gładzi cylindrów co może ujemnie wpłynąc na trwałość silnika.

Jazda w terenie grząskim

Nie każdy samochod nadaje się do jazdy po drodze gruntowej i w terenie grząskim. Samochody o niskim podwoziu miekko resorowane i slabo amortyzowane jak również samochody o malych nadmiarze mocy nie nadaja się do jazdy po drogach gruntowych. Dlatego tez jeżeli warunki pracy wymagaja czestej jazdy po takich drogach powinniśmy używać do tego celu samochodu terenowego z napedem na wszystkie koła. Przed wjechaniem na drogę gruntową powinniśmy się uprzednio upewnic czy teren nie jst za miekki i czy można w ogóle przejechac bez obawy ugrzęźniecia. W zasadzie należy unikac zamiany biegów na drodze gruntowej jezli jednak zmuszeni jesteśmy zminiac szybkość jazdy to zmiane biegu powinniśmy wykonywac szybko a nawet gwałtownie gdyż zbyt długie wyczekiwanie dla uzyskania cichego przełaczenia może spowodowac dosc znaczne zwolnienie a nawet zatrzymanie smaohcou. Pamiętajmy ze opory jazdy na drodze grząskiej są o wiele wieksze niż na szosie. Koła przednie samochodu podczas jazdy w głębszym piasku same nie utrzymuja prostej lini jazdy i usiłują skręcać na bok przez co kierownica ma skłonności do wyrywania się z rak kierowcy. Im miększa jest nawierzchnia drogi tym większa jest ta skłonność. Szczególnie jaskrakow uwydatnia się to podczas jazdy na zakrętach. Zdarza się niekiedy ze mimo skrecania kierownicy samochod w dalszym ciągu jedzie prosto i dopiero po kilkunastu metrach zaczyna skręcać. Spóźnienie to może dochodzić niekiedy do kilkudziesięciu metrów i jest zależne przede wszystkim od miękkości gruntu i od szybkości jazdy. Zjawisko to powinniśmy z góry przewidzieć i rozpocząć zakręcanie znacznie wcześniej niż się to czyni na szosie. Podczas przejeżdżania grząskich i śliskich odcinków drogi gruntowej stosujemy zasadę żeby nie zatrzymywać się w nich. W tym celu już z góry dobieramy odpowiedni bieg i jedziemy nim wytrwale starając się nie zwalniać nadmiernie ale i nie przyspieszać niepotrzebnie. W razie zatrzymania się ruszenie z miejsca może być bardzo trudne a czasem niemożliwe. W przypadku ugrzęźnięcia możemy podłożyć pod kola gałęzie deski kamienie lub inne twarde przedmioty po których będziemy mogli wycofać się na twardszy grunt. Najbardziej męcząca dla kierowcy jest jazda przez piaski. Gdy piasek jest mokry to jazda po nim jest o wiele łatwiejsza i koła toczą się przeważnie po wierzchu. Należy wtedy jechać dosc szybko gdyz mala szybkość powoduje zakopyanie się kół a zatrzymania może narazic nas na powazne trudności przy ponownym ruszaniu. Unikajmy jazdy aż do zupełnego zatrzymania się i zakopania kól napedowych gdyz wytworzymy w ten sposób beznadziejną sytuację. Przy ugrzęźnieciu można próbować wyprowadzic samochod przez przekręcanie walu korbowego silnika korba rozruchowa. Przed pokreceniem musimy oczywiście wyłączyć zapłon i włączyć pierwszy lub wsteczny bieg. Sposób ten daje niejednokrotnie dobry wynik. Jeżeli żaden z zastosowanych przez nas srodków wydostania się z zagrzęźnięcia nie odniósł skutku możemy jeszcze wypuścić powietrze z opon nawer do polowy cisnienia normalnego. Opony rozpłaszczaja się i umożliwiają wyjechanie z piasku lub przejechanie przez piaszczysty odcinek. Bezpośrednio po przejechaniu piasku musimy oczywiście dopompowac powietrze do opon żeby ich nie uszkodzić. Sposób ten zastosujemy jednak tylko wtedy gdy inne zawioda wpływa to bowiem bardzo niekorzystnie na trwałość ogumienia. Warunki jazdy w terenie grząskim odnoszą się również do okresu zimowego kiedy drogi pokryte są śniegiem. Jeżeli na drodze zaśnieżonej koła napedowe zaczna się ślizgać należy natychmiast cofnac się ta sama koleina i ponownie rosząc po nowym śladzie. Przy niemożności wyjechania do tylu należy podkładać pod kola napedowa galezie maty zwir piask itp. Jeżeli samochod ślizga się na boki powinniśmy lagodnie skręcać kierownice w stronę przeciwna poślizgowi. Lancuchy przecislizgowe powinny być stosowanie jedynie wówczas gry grubosc warstwy śniegu lub gołoledź uniemożliwiają jazdę bez ich uzycia. Uzywanie łacuchów niszczy bowiem opony. Jeżeli już zaszła konieczna potrzeba uzycia łancuchów to przy ich zakładaniu należy dbac żeby łańcuchy były dobrze naciągnięte gdyz zbyt luzne bardziej niszcza opony. Przed nałożeniem łańcuchów należy wypuścić z opon troche powietrza a po zalozeniu i spieciu na właściwy wymiar dopompowac opony do przepisowego cisnienia.

Jazda w nocy i we mgle

Obserwacja drogi podczas jazdy w nocy ogranicza się właściwie tylko do przestrzeni oświetlonej reflektorami samochodu. Do tych warunków musimy dostosować szybkość jazdy. W nocy zwłaszcza na obszarze nie zbudowanym bardzo ważnym warunkiem bezpieczeństwa jest właściwe posługiwanie się światłami w czasie wymijania i wyprzedzania innych pojazdów. Gdy nadjeżdżający z przeciwnej strony pojazd zbliży się na odległość około 200 metrów musimy zmienic swiatła drogowe na swiatła mijania. Jest to równoznaczne jak już wiemy z nakazem do takiej samej zmiany dla kierowcy nadjeżdżającego. Najgroźniejszym przeciwnikiem kierowcy w nocy jest mgła. Jest ona niekiedy tak dokuczliwa i stwarza tak duże niebezpieczeństwo ze trzeba przerwac jazde i czekac cierpliwie na nadejście dnia lub na zmiane pogody. W przypadku kniecznosci dalszej jazdy w tych warunkach nadzy zapenic kierowcy możliwe dobre warunki pracy przez całkowite zaprzestanie rozmów w samochodzie nieodwracanie jego uwagi od drogi przez pomoc w wypatrywaniu przeszkód i drogowskazów oraz przez zgaszenie wszelakich świateł wewnątrz samochodu. Lepsza widoczność osiąga się przez podwyższenie pozycji kierowcy oraz przez przybliżenie twarzy do szyby przedniej. Podczas wszelkich postojów na drodze w nocy musimy zapalić swiatła postojowe. Nie należy zatrzymywac samochodu podczas mgły w miejscach źle widocznych. Podczas mgły nie wolno na postoju gasic świateł i to zarówno w nocy jak i w dzien. Podczas jazdy we mgle w dzień pownnismy zapalić światła mijania albo przeciwmgłowe które pomimo ich jasności będą widoczne z odległości zaledwie kilkunastu metrów.

Jazda w czasie upałów

W czasie jazdy w dni upalne powinniśmy zwracac szczególna uwagę na te elementy samochodu na które ujemnie wpływa wysoka temperatura. Do takich elementów należą opony. W dni upalne zwłaszcza na długich odcinkach drogi opony stosunkowo szybko się nagrzewaja a to z kolei powoduje wzrost cisnienia powietrza. Przy znacznym wzroście ciśnienia istnieje powazne niebezpieczeństwo wystrzału zwłaszcza gdy opony SA już w pewnym stopniu zuzyte. Aby temu zapobiec powinniśmy co pewien czas pojazd zatrzymywać i ustawiać go w cieniu w celu ochłodzenia opon. Przed ponownym ruszeniem należy sprawdzic czy wysokość cisnienia odpowiada wysokości przewidzianej dla danego samochodu w lecie.nie należy wypuszczac powietrza z nagrzanych opon żeby obniżyć w nich cisnienie do przepisowego. Jest to o tyle niebezpieczne ze przy dalszej jeździe mogą powstawac warunki w których nastąpi ochłodzenie opon a tym samym nastąpi dalsze obniżenie ciśnienia. W konsekwencji jazda przy obniżonym cisnieniu może doprowadzic do zniszczenia opon. W czasie jazdy w dnie upalne powinniśmy zwracać uwagę żeby silnik się nie przegrzał. Chłodnice należy utrzymywac w stanie czystym żeby nie było przeszkód w przepływie powietrza. W przerwach jazdy należy w miarę możności nie stawiać samochodu w miejscach narażonych na działanie promieni słonecznych.

  1. Komentarze
  2. Podgląd
  3. Wpis
  4. Najpopularniejsze
  5. Odwiedzający
Widok pełny
Komentując promujesz stronę!

Komentowana strona WWW zyskuje link ze strony głównej.
Dodaj komentarz www.tuningauto.com.pl teraz!

Skomentuj www.tuningauto.com.pl

Komentarze / opinie publikowane są od razu.

Szybki podgląd strony WWW

wwwPreview v3.6 z listopada 2024: podgląd w przygotowaniu;
Podgląd strony nie jest jeszcze gotowy - prosimy sprawdzić za godzinę...
Kategorie wpisu:
Raport błędu:
 Przyśpiesz indeksację:
    Wygląd linku:

    Tuningauto.com.pl w Katalogu SEO - skomentuj!

    Najpopularniejsze słowa na stronie:

    • Lista najpopularniejszych słów nie jest jeszcze dostępna do pobrania...

    Wczytuję statystyki...

    Zrzut ekranu www.tuningauto.com.pl Odśwież zrzut strony

    Auto tuning (strona www.tuningauto.com.pl - Tuningauto.com.pl)

    Katalog SEO zawiera 10 podobnych stron WWW: Odśwież listę stron

    1. Elektronika, elektromechanika pojazdowa - Auto serwis Strona warsztatu elektromechanicznego w Lublinie - zawiera zakres napraw, opis firmy, mapkę dojazdu a także nowinki techniczne aut.
    2. Serwis Opel Warszawa Firma Autoparts Sp. z o.o. zaprasza do serwisu samochodowego w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 69 i Kotsisa 2/4. Obsługujemy samochody takich marek jak Opel, VW czy Skoda.
    3. Porównywarka cen usług motoryzacyjnych Baza warsztatów samochodowych w kraju i za granicą. Ceny za naprawy samochodów osobowych i dostawczych, forum dyskusyjne, porady mechaników z całej Polski, opinie i rankingi serwisów samochodowych.
    4. Motoryzacyjny katalog warsztatów samochodowych Baza warsztatów motoryzacyjnych z całej Polski. W katalogu znajdziesz ponadto takie funkcje jak: lokalizacja firm na mapie, zaawansowana wyszukiwarka punktów usługowych, ocenianie i komentowanie punktów.
    5. Auto serwis Murawski Olsztyn Auto serwis - usługi mechaniki pojazdowej, wymiany opon, auto detailing i polerowanie lakieru. W ofercie posiadamy opony nowe oraz używane.
    6. Motointegrator.pl - największy wybór części Zapewniamy wysoką dostępność części i szybką realizację zamówień. Motointegrator.pl to najszerszy wybór części i akcesoriów samochodowych.
    7. Profesjonalny serwis Twojego auta - Motostrefa Motostrefa to kompleksowa obsługa Twojego samochodu. Prowadzimy sprzedaż i serwis opon wszystkich firm, diagnostykę i mechanikę pojazdów w pełnym zakresie oraz profesjonalny serwis klimatyzacji. Zapraszamy!
    8. Portal motoryzacyjny Mojabryka.pl jest portalem dla miłośników tuningu i nie tylko. Najnowsze wiadomości ze świata tuningu samochodowego, prezentacja najlepszych polskich bryk, to nie wszystko co można tutaj znaleźć. Na stronie dostępne jest też kalendarium wydarzeń motoryzacyjnych, gdzie w łatwy sposób można znaleźć interesujące rajdy, zloty czy pokazy samochodowe. Dzięki wbudowanemu rankingowi warsztatów i komisów samochodowych, znalezienie dobrego i godnego zaufania warsztatu lub komisu nigdy nie było tak proste.
    9. Auto serwis - warsztat samochodowy Zamość Profesjonalny warsztat samochodowy świadczy kompleksowe usługi w dziedzinie obsługi pojazdów wszystkich marek. Wysoka jakość wykonywanych prac.
    10. Wymiana opon Warszawa Zapraszamy do zapoznania się z ofertą profesjonalnego warsztatu samochodowego z podwarszawskich Marek, istniejącego na rynku już ponad 25 lat.
    ↑↑↑

    Katalog SEO nie odpowiada za treść zewnętrznych stron WWW ani linków sponsorowanych (reklam). Wszystkie linki, opisy, grafiki/zdjęcia do pobrania są darmowe, ale mogą być nieaktualne. Odwiedzając Katalog SEO akceptujesz jego regulamin. Copyright © 2006-2024 SublimeStar.com Walerian Walawski.

    SublimeStar.com